Моят самотен остров



Моят самотен остров
Есе

Островът е символ на самота, но също така и на спокойствие, на мечти.Островът, на който аз живвея е остров на любов и топлота.В него човек запазва ценностите си дори и спречквайки се с различни трудности.
Всеки човек има свой самотен остров.Моят самотен остров е моят начин да остана сама със себе си.Да помисля, да си направя равносметка за отминалото време.Това е моят въображаем свят, свят на илюзии, на красота и мечти.Обичам често да оставам сама на своя остров.Там се чувствам спокойно и добре.
В такъв остров живее и героя на Даниел Дефо- Робинзон Крузо.Дори и останал сам на безлюден остров, Робинзон не губи своите умения и качества.Той остава верен до край на разума си.Прави си дом, трудолюбив е и е сръчен.Запазил е в себе си нравствения идеал на личността.Живеещ сам
в своя остров от безбрежни мечти и забравил за света, човек става и по-мъдър.Мисли за бъдещето си, за това какво го чака утре и какво е пропуснал днес.
Моят самотен остров, това е моята представа за живота.Оставайки сама със себе си, аз си правя равносметка.Мечтая си, мисля, пътувайки през времето.По някой път искам да избягам от проблемите си и се потапям в най- съкровеното- личната свобода...да твориш, да мечтаеш, да бъдеш себе си.Моят самотен остров, това е самотата, която по някой път ме обзема, когато светът около мен е мрачен, тъжен и различен, странен като живота.Понякога ми се иска да избягам далеч като Робинзон на неговия остров, където реалността и емоциите са свързани.И когато премина през океана от фантазии и стигна до безлюдния остров на мислите и емоциите си, аз ще бъда себе си.В моя самотен остров аз се чувствам най-добре.Там няма забрани и проблеми.Там се крие късче от мен.Там на островът, заобиколен от необятно море от чувства, се крие моята душа.По лицето ми има усмивка и аз съм щастлива.
И ако този остров е мираж и аз го виждам само в съня си, то искам съня ми да е вечен!



Диляна Иванова Димитрова Xа клас
2005/2006г.