Facebook промени настройките за защита на личните данни

Facebook анонсира нови настройки за защита на личните данни, които да позволят на потребителите да имат по-голям контрол върху информацията, която искат или не желаят да споделят за себе си.
Новите настройки улесняват споделянето на информация в рамките на мрежата – приятелите, приятелите на приятели или всички могат да видят качената от потребителите информация само с един клик. Всички настройки са илюстрирани в таблица в една единствена страница и са изключително достъпни за персонализация от страна на потребителите.
Потребителите ще имат възможността да изключат приложенията и страниците на Facebook, така че да не споделят своите лични данни с техните създатели. Автоматичните настройки могат да бъдат изключени с махането на отметката от полето за разрешаване на автоматичните настройки („Enable instant personalization“).
Потребителите, които изберат възможността да споделят само с приятели („Sharing with Friends Only”) ще имат възможността да приложат тази функция и за новите продукти и приложения във Facebook.
Връзките към страници, които до сега са били видими за всички, вече ще имат настройки за поверителност.
В изявление на блога на Facebook, изпълнителният директор на социалната мрежа – Марк Зукерберг пише: „За мен е удоволствие да споделя, че с настоящите промени в настройките за защита на личните данни, този модул на Facebook вече е напълно завършен. Ако мислите, че направените промени са именно това, което очаквахте и че личните ви данни вече са достатъчно защитени, мислим да запазим този модел за дълъг период от време. Това означава, че не планираме повече промени в скоро време. (Повярвайте ми, ние сме може би по-щастлив и от вас от този факт.) “
Facebook съобщи, че новите настройки ще бъдат факт и ще бъдат достъпни за потребителите в следващите няколко седмици.



ОТ ДНЕВНИК

Най-голямата социална мрежа в света Facebook въведе поредните промени в настройките за защита на личните данни на потребителите си, с които въведе функции, подобни на тези в основния конкурент Google+, пише "Уолстрийт джърнъл". Според изданието конкуренцията между двете компании се е пренесла на ново ниво, което е именно опазването на информацията на потребителите им.

Новите опции за настройка на защитата ще бъдат достъпни от четвъртък и ще позволят управлението директно от началната страница на социалната мрежа. Досега управлението на защитата на личните данни става само от специалната страница, създадена за това. Една от основните критики към Facebook и другите социални мрежи е фактът, че потребителите споделят информация с доста по-широка аудитория, отколкото биха искали.

Google заложи именно на по-лесното управление
на споделяното от потребителите и по-специално кой вижда линковете, снимките и т.н., които всеки качва в социалната мрежа. Само за юни тя има над 29 млн. уникални посещения от цял свят. Всеки един от тях може да се възползва от т.нар. кръгове, в които може да сортира познатите и последователите си в Google+, като при споделяне на информация потребителят може да е сигурен, че "показва каквото иска на когото поиска", както твърдят от лидера в онлайн търсенето.

По новите промени в настройките на сигурността на личните данни е работено 6 месеца, твърдят от Facebook. Вицепрезидентът за продуктово развитие на компанията Крис Кокс твърди, че целта е била "да бъде улеснен максимално контролът върху споделянето на информацията". Според него опазването на личните данни е ключово за съществуването на Facebook през следващите години.

Сред промените, които ще въведе Facebook, са добавянето на икони към всеки индивидуален пост, с който потребителите могат да разберат и да контролират кой точно вижда споделеното. Дори и след публикация обаче всеки ще може да промени списъка с хора, които го виждат. Споделянето за "всички" вече ще се казва "обществено", съобщават още от компанията. Facebook адресира и автоматичното отбелязване на потребителите на снимки, като преди това да стане, всеки таг трябва да бъде одобрен.