GOOGLE и Бутонът +1

Как +1 влияе върху резултатите от търсенето?
+1 помага на хората да откриват подходящо съдържание – уебсайт, резултат от търсенето с Google или реклама – от хората, които вече познават и на които се доверяват. Бутонът +1 се показва при търсене с Google, на уебсайтове и за реклами. Може например да го видите за резултат от търсенето с Google, реклама от Google или до статия, която четете на любимия си новинарски сайт.

Добавянето на бутона +1 към страници на Вашия собствен сайт позволява на потребителите да препоръчват съдържанието Ви, като знаят, че приятелите и контактите им ще видят препоръката в най-подходящия момент – в контекста на резултатите от търсенето с Google. Освен това дадените от потребителите +1 се показват в разделите им с +1 в потребителските им профили в Google. Макар +1 винаги да са обществени, потребителите могат да решат дали да направят раздела с +1 видим в потребителския си профил, или не.

Когато потребител на Google, който е в профила си, извършва търсене, фрагментът на отнасящия се до Вас резултат от търсенето с Google може да бъде пояснен с имената на връзките на потребителя, които са означили страницата Ви с +1. Ако нито една от връзките на потребителя не е означила страницата с +1, фрагментът може да покаже обобщения брой +1, получени от нея.
Влияе ли +1 върху ефективността на сайта ми при търсене?
Съдържанието, препоръчано от приятели и познати, често е по-подходящо от съдържание от непознати. Например рецензията от филмов критик е полезна, но отзивът за филм от приятел, който споделя вкусовете Ви, може да e още по-добър. По тази причина +1 от приятели и контакти могат да бъдат полезен сигнал за Google, когато установява уместността на страницата Ви спрямо заявките на потребителите. Това е само един от многото сигнали, които Google може да използва за определяне на уместността и класирането на страниците. Непрекъснато променяме и усъвършенстваме алгоритъма си, за да подобрим цялостното качество на търсенето. Както с всеки нов сигнал за класирането, ще започнем внимателно и ще научим как получените +1 влияят върху качеството на търсенето.
Как бутонът +1 ще повлияе върху трафика ми?
Персонализираните пояснения до страницата Ви в резултатите от търсенето може да увеличат видимостта на сайта Ви и да направят фрагмента му по-интригуващ, което на свой ред може да увеличи шансовете потребителите да кликнат, за да посетят страницата Ви.

За да видите как +1 влияе върху трафика Ви от търсенето, можете да използвате инструмента за показатели на +1 в Инструменти за уеб администратори. Наличните показатели включват:

  • Влияние върху търсенето: Вижте страниците в сайта си, които са получили най-много импресии с пояснение за +1, както и как поясненията за +1 влияят върху честотата на кликване (CTR).
  • Активност: Вижте общия брой +1, получени от страниците на сайта Ви.
  • Аудитория: Вижте обобщена информация за хората, които са означили страниците Ви с +1, включително общия брой отделни потребители, тяхното местоположение, възраст и пол.
Ще се показват ли получените от сайта ми +1 в резултатите от търсенето?
Ако потребител означи с +1 URL адрес в сайта Ви, фрагментът за резултата от търсенето с Google за този URL адрес може да бъде пояснен в резултатите от търсенето и в рекламите в мрежата за търсене.

Сайтът Ви обаче може да предлага същото съдържание чрез различни URL адреси. Възможно е например сайтът Ви да има няколко страници, съдържащи една и съща група продукти. Една страница може да показва продуктите, сортирани по азбучен ред, докато други може да показват същите продукти, подредени по цени или оценки. Например:

http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish&sort=alpha
http://www.example.com/product.php?item=swedish-fish&sort=price
Ако Google знае, че тези страници имат едно и също съдържание, може да индексираме само една версия за резултатите от търсенето с нас. Поради това получените за другите версии +1 може да не се показват в резултатите от търсенето.

Можете да гарантирате, че Google показва пояснения за +1 за възможно най-много резултати от търсенето, като добавите връзка rel="canonical" към секцията на непредпочитаните версии на всяка страница. Този атрибут трябва да води към каноничната версия по следния начин:


С това казвате на Google следното: „От всички страници с еднакво съдържание тази е най-полезната. Моля, дайте й приоритет в резултатите от търсенето.“

Когато потребител означи с +1 страница с неканоничен URL адрес, Google вече ще свързва това +1 с каноничната, предпочитана версия.

Самият бутон +1 се показва до заглавието Ви в рекламите в мрежата за търсене. Персонализираните пояснения се извеждат под показвания Ви URL адрес. Например Мария означава с +1 страница в уебсайт, на която се продават поставки за преносими компютри. Когато в мрежата за търсене се покаже реклама със същия URL адрес, приятелят й Симеон може да я види с бележката „Мария и още 28 души означиха с +1 това“.

Няма коментари:

Публикуване на коментар