Уинстън ЧЪРЧИЛ ~ за разкопчаните панталони, камилите, алкохола и речите

Ужасно много лъжи обикалят света, а най-лошата от тях е, че половината са верни." ~ Чърчил
***Речта на премиера
Веднъж, по време на войната, на Чърчил, чиято реч пред нацията е насрочена за 8 часа вечерта, му се налага да вземе такси до студиото на БиБиСи. Когато едно такси спира, помощникът на Чърчил съобщава на шофьора адреса.
Съжалявам, шефе, не мога да те закарам до там. Трябва бързо да се прибирам до вкъщи, за да слушам речта на премиера по радиото".
Това, естествено, страшно допада на Чърчил, който връчва банкнота от пет лири на помощника си, за да я даде на таксиджията с думите: „Бързам, за да произнеса тази реч!".
Зарадван от 5-те лири, голяма сума за онези дни, таксиметровият шофьор бързо отваря вратата на колата: „Заповядай, началство! Да се такова шибания министър-председател – какъв викаш беше адресът?".


За копчетата на панталона
Говори се, че веднъж, когато му правят забележка, че не е закопчал панталона си, Чърчил отговаря: „Мъртвите птици не падат от гнездата си".
За бюста си
Чърчил посещава Ричмънд, Вирджиния, където се открива негов паметник. Една дама рубенсов тип, се приближава до него и му изчуруликва: „Сър, искам да знаете, че станах в ранни зори и карах над 100 мили, за да присъствам на откриването на бюста ви!"
Разглеждайки нейните щедри форми, Чърчил отговоря: „Госпожо, аз искам да знаете, че с голяма радост бих ви върнал жеста!".

 

За 80-я рожден ден
На 80-я рожден ден на Чърчил през 1954 г. изпращат млад фотограф, за да го снима. Изпълнен със страхопочитание, той изговаря задъхано: „Сър Уинстън, прекрасно е да ви снимам на 80-я ви рожден ден и аз наистина се надявам да мога да ви снимам отново на вашия стотен юбилей!". Чърчил отговаря любезно: „Млади човече, изглеждаш ми в добра форма и здрав като камък. Така че, не виждам причина това да не се случи!"

За рисуването и цветовете
Предпочитам пейзажите. Дървото не се оплаква, че не съм го нарисувал вярно".
Не мога да претендирам, че съм безпристрастен към цветовете. Радвам се на ярките и истински съжалявам за убитите".

 

За камилите
Камилите са известни със своя инат. Чърчил обаче, може да бъде също толкова упорит, колкото и те. В пътуване до Аден, той иска камила от батальона. Батальонният офицер нарочно му предоставя една, известна със злия си нрав и склонността си да раздава ритници. Сомалийско момче докладва по-късно на офицера: „Ефенди, ефенди, камила рита Чърчил, Чърчил рита камила. С него много добър камила сега, ефенди".

За женската хубост и пиенето
Говори се, че една вечер, когато напускал бара на Камарата на общините, Чърчил се натъкнал на на парламентарист от женски пол – впечатляващата Беси Брадок. Тя му рекла възмутена: „Сър, вие сте пиян!". Чърчил й отвърнал: „А вие, скъпа моя, сте грозна. Утре аз ще изтрезнея, а вие пак ще сте грозна!".

За алкохола
Винаги помни, Клеми /към съпругата си Клементин/, че аз вземам повече от алкохола, отколкото той взема от мен".
Когато бях млад си създадох правило – никога да не пия алкохол преди обед. Сега правилото ми е да не го правя преди закуска".
За Господ
Не бих приел работата му за нищо на света. Моята е достатъчно тежка, но Неговата е далеч по-трудна. А, и да, Той дори не може да си подаде оставката".
Готов съм да се срещна със Създателя. Друг е въпросът дали Създателят е готов да се срещне с мен" /в деня на 75-я си рожден ден/.
От „Моето детство"
Макар че винаги съм се подготвял да стана светец, предпочитах да го отложа за по-нататък"...

Снимки ~ itv.com, floridamemory.com, museumsyndicate.com, continuouslean.com, screever.org
Рисунки ~ Winston Churchill


Публикацията е от http://webstage.bg/

Няма коментари:

Публикуване на коментар